Diploma 2014. január 17.

Diploma 2014. január 17.

Csata Hanna - "Szerep-játék"
konzulens: Rátki János


Hogyan képes az ember az átalakulásra, egy másik szerep és személyiség megformálására? Mi a személyiség, meghatározható egyáltalán? Diplomamunkám során színészeket kértem meg, hogy kamerám előtt koncentrálva változzanak át egy olyan szereplővé, akit már játszottak színpadon. A fényképeken megjelenik az átváltozott arc, a videókon, melyet a munka kiegészítéseként készítettem, pedig tetten érhetővé vált az a folyamat mely képes valójában megmutatni a személy és a szerep közötti átváltozást. 

How is it possible for someone to be able to alterate his/her personality? How can someone take over another self ? What do we mean by personality at all?How can we specify someone’s identity? Is individuation – the process of integrating the opposites or different – definable?The thesis of my work is to follow the process of the alteration of a self into a role of actors to be shown on stage. My method is watching an actor/actress through my camera transforming their sevles into such a role that has already been played by them . The photograps show the transformed face of the actor. The video project is to catch out the real progress of transfiguration of the individual becoming a performer.

Béres Milós mint Jágó

Bach Kata mint Natasa

Jéger Zsombor mint Don Juan

Boros Anna mint Zsuzsi

Domokos Zsolt mint Tartuffe

Kurta Niké mint Vadász

Király Dániel mint Fő Inkvizítor

Hay Anna mint Ruth

Székely Rozi mint Julika

Nagy Mari mint Wee Talbot


Deim Balázs - "Térfigyelő rendszer"
konzulens: Baki Péter

Sörös dobozokból készült lyukkamerákkal figyeltem meg Budapest mozgalmasabb tereit, csomópontjait. Terenként több kamerát is kihelyeztem. A dobozokat villanypóznákra, zászlótartó oszlopokra, közlekedési lámpákra és hasonlóan magas helyekre erősítettem, úgy, hogy minél jobban rálássanak az adott térre. A kamerákba fekete-fehér fotópapírokat helyeztem, amikre több hónapig exponáltam. A rendkívül hosszú expozíció miatt a mozgó élőlények, járművek nem jelentek meg a képeken. 










Kende Luca - "A Nemzeti Filharmonikus Zenekar portrésorozata"
konzulens: Rátki János

Egy digitális felvétel átalakítható egy program segítségével, mely ezt a torzított világott eredményezi.

A Nemzeti Filharmonikus Zenekarról készítettem a felvételeket, majd a matematika segítségével a zenei darabokat átalakítottam. Lényege a véletlenszerűség tudatos használata, mely absztrakt vizuális megjelenést ad. Kortárs művészeti irányzat, amely a hibára épül. Glitch art.













Piti Marcell - "Zóna"
konzulens: Kemenesi Zsuzsanna PhD

Diplomamunkámban az ember által irányított világ és a természetes környezet kapcsolatát, egymásra reflektálását szeretném bemutatni. Célom, hogy rávilágítsak a jelenkori társadalom elidegenedésére egy olyan világtól, amely mára szinte teljesen - ha nem véglegesen - elveszítette eredeti, érintetlen mivoltát. Ahogyan a civilizáció fejlődése, eljutott az édenkerttől az urbanizációig, olyan tempóban szorult ki az ember életteréből a növény és állatvilág természetes adottsága.

Fotográfiáim tárgyai a múlt részét képzik, de képi megfogalmazásukból eredően olyan aspektusba kerülnek melyben egy letűnt civilizáció hírmondóiként kerülnek előtérbe. ”Ők” lehetnek az utolsó közvetítők, akik jelenlétünkről tanúskodnak, hidat képezve állandó és változó között egészen addig, amíg felemészti őket környezetük és eltűnteti őket az idő múlása. A romok és a mesterséges létformák az időtől fosztottságot szimbolizálják, míg a különböző természeti jelenségek és fényviszonyok az alapréteg fennmaradását a változatlan létezését közlik.