2015-2016 I-II. félév

2015-2016 I-II. félév



Bilak Krystyna 
Dokumentarizmus III.  
Konzulens: Pecsics Mária 

TELEPÍTÉSI TÁVOLSÁG 
Sorozatomban az embert az élő természettel személyesítem meg. A természettel való együttélés szimbolikus jeleit keresem, ahol az ember és a növényvilág azonos tulajdonságai tűnnek fel.  A természet ábrázolásán kívül az ember, mint hasonló létélményben részesülő egyed, illetve mint a környezet alakításában résztvevő, vagy hiányzó komponens jeleník meg különböző általa konstruált tárgyi elemek vagy jelenségek által. A mindennnapjainkból kiragadott szeletek a saját helyzetünk megértéséhez segítenek. A organikus formák asszimilációja, illetve kitörése, azok megformált, illetve elhanyagolt jegyei az emberi jellemvonásokra emlékeztetnek. 









Bilak Krystyna 
Stúdiógyakorlat II.  
Konzulens: Vékony Dorottya







Bilak Krystyna 
Kreatív fotótervezés I. 
Konzulens: Károly Sándor Áron

APOKRIF 
Eddigi életem során keresztény hitben nevelkedtem és aszerint éltem, mindenfajta világelképzelésem szorosan Istenhez kötődött. Felnőtté válásom folyamata később kezdődött, mint a legtöbb fiatalnál. 
A titkosan magamban rejtett kérdések a világ, az Isten és a valósággal kapcsolatban most bontakoztak ki. Egy más kulturális környezetbe kerülve tudtam teljesen magamra hagyatkozni, megismerni gátlásaimat, elkezdeni szabadon gondolkodni. 
Személyiségbeli változásaim, a hitem megkérdőjelezése és a berögzült élettípustól való eltérés késztetett arra, hogy kutassak a válaszok után. A képek által vizsgálom, hogy mit jelent mai énemnek az Istennel való kapcsolat, hogyan változott az értékrendem, megpróbálok rájönni az érzéseim forrásaira. Keresem azokat a pontokat, melyek által átalakult az Istenhez való kötődésem. Arra szeretnék rájönni, hogy hogyan tudom a gyerekkori őszinte hitemet egy olyan életszakaszba emelni, amelyben most vagyok. 










Bilak Krystyna 
Kreatív fotótervezés II. 
Konzulens: Gyenis Tibor


Hogyan fogjuk fel a dolgokat? Mi alapján szortírozzuk, mi alapján rendszerezzük? Mi alapján döntjük el, hogy a vatta az puha? A személyes élményre való visszautalással tudunk biztosak lenni e állításban. 
Mi az amit látunk? Hasonlóságok tükröződése minden amit megtapasztalunk? Mindegyik kép mögött egy másik kép van. 
Miért akarunk egy dologban funkciót találni? A valamiről való nem tapasztalás nem sejthető. Ha meglát anyukám egy filmszárító csipeszt nem fogja tudni mi az, de megpróbálja hasonlítani valamihez. 
Sorozatom talált és újra rendezett helyzetek, kísérletezések, forma- és fénytanulmányok, melyek bepillantást engednek egy saját univerzumot felépítő folyamatba.